středa 8. května 2013

Rybí karbanátky

bez laktózy


Chtěla jsem trochu obvzláštnit náš rybí jídelníček, tak jsem pro tentokrát tresu rozcupovala na karbanátky. Výsledek mi velice chutnal a i mažel nadšeně schválil opakování jídla. Tentokrát nemám nafocený celý postup, tak si budete muset vystačit s mým popisem. ;-)




Suroviny:


(pro 2 osoby)

300 g tresky nebo jiné bělomasé ryby
půl housky (cca 30 g)
sůl
koření dle chuti (já použila trochu sušené pažitky a asi dvě lžičky majoránky)


 

Postup:


Rozpálíme si troubu na 180 C. Tresku osolíme a na pečícím papíře jí dáme péct do trouby cca na 15 minut. (Některé recepty uvádí i možnost rybu povařit v troše osolené vody s bobkovým listem, ale mě se nechtělo špinit další kus nádobí. :-)). Tresku vyndáme s trouby, přendáme na talíř a necháme trochu zchladnout. Půlku housky namočíme do vlažné vody.

Zchladlou tresku rozebereme po vrstvách a pátráme po případných kostech. Vidličkou postupně rozmačkáme na drť. Přidáme vymačkanou housku, citron, sůl a koření dle chuti. Prohněteme dokud se směs nespojí v jednolitou hmotu. Z hotové směsi tvoříme menši karbanátky (já jich měla 9) a klademe na plech vyložený pečícím papírem. Poté pečeme v troubě vyhřáté na 190 C cca 25 - 30 minut. Zhruba v půlce pečení obrátíme. Pokud Vás neomezuje žádná dieta, tak karbanátky před pečením potřete olejem dle vlastního výběru.


Podáváme s bramborami a salátem. Manžel přikusoval ještě kyselou okurku, mě stačil salát. Kyselé okurky prý dráždí slinivku a já zatím neměla odvahu ani potřebu to zkoušet. Karbanátky mají i bez oleje na povrchu lehce křupavou hnědou kůrčičku a uvnitř zůstávají trošku mazlavé. Mě osobně opravdu moc chutnalo. Karbanátky můžete dochutit, podle svého přání. Já příště zkusím místo majoránky třeba bazalku a přidám kousek 20% eidamu, nebo uvažuji jestli nezkusím přidat kousek tučenějšího lososa.






 



Nutriční hodnoty:

Porce masa (tj. 4 karabanátky): 668 kJ, bílkoviny: 28,2 g, tuky: 1,7 g, sacharidy: 7,7 g.





Příloha (tj. 150 g brambor): 525 kj, bílkoviny: 0 g, tuky: 0 g , sacharidy: 27 g.
CELKEM (jedna porce): 1193 kJ, bílkoviny: 28,2 g, tuky: 2,9 g , sacharidy: 34,7 g.

Žádné komentáře:

Okomentovat