pondělí 6. května 2013

Mrkvová polévka

Mrkvová polévka sice na první pohled vypadá jako strava pro batolata, ale nenechte se odradit a na podruhé ochutnejte. :-) Nejlepší je druhý den, když se chutě rozloží a spojí. Příprava je jednoduchá, cenově patří do kategorie za pár korun a doufám, že i Vás nadchne její chuť. Při přípravě jsem prošla několik receptů (třeba ten z Apetitu a Madliny kuchyně) spojila, upravila a  trochu ho nadlehčila pro Slinivkáře, Žlučníkáře a Dietáře. ;-)


 Suroviny: 

(4 větší porce)

3 větší mrkve
3 menší brambory
1 řapík celeru (nemusí být)
500 ml vývaru nebo vody
20 g Oves Milku rozpuštěného ve 250 ml vody nebo 250 ml smetany pokud nemáte dietní režím
1 bobkový list
sůl
cukr
citronová šťáva
mletý zázvor (podle chuti)


 

Postup: 

Veškerou zeleninu omyjeme, brabory a mrkev oškrábema. Polovinu jedné mrkve nastrouháme na hrubo a zbytek mrkve, brambor i celeru nakrájíme na kousky. Připravíme si cca půl litru vývaru (nejlépe domácí, ale v nouzi kostka postačí ;-). Ve 250 ml teplé vody, podle návodu na obalu, rozmícháme Oves Milk.

Rozpálíme hrnec na střední teplotu a na sucho v něm chvíli pražíme nastrouhanou mrkev a kousek řapíkatého celeru, dokud se nerozvoní a trochu nezavadne. Poté zalijem vývare a rozmíchaným mlékem Oves Milk. Přidáme jeden bobkový list a dosolíme podle chuti. (Pokud používáme vývar, je už polévka slaná dost). Zeleninu vaříme na mírném plameni do měka.

Uvařenou zeleninu necháme chvíli zchladnout, vyjmmeme bobkový list a poté ručním mixérem rozmixujeme do hladka. Pokud se Vám zdá polévka příliš hustá, přilejte vodu. Dochutím solí, cukrem a citronovou šťávou a dáme ještě nachvíli povařit na plotýnku. Podle chuti dodáme sušený zázvor. Já jsem si dvěma špetkami ochutila až svou porci v mističce a myslím, že zázvor to chuťově hodně vytáhl nahoru. :-) Zázvor navíc podporuje trávení a je zpravidla dobře snášen i u slinivkových a žlučníkových diet.













Já jsem měla k večer s houskou a tvarohovou pomazánkou s řeřichou z Vaříme zdravě. Bohužel už podruhé mi bylo po "syrovém" tvarohu nedobře, takže ho z lítostí nadobro vyřazuji z jídelníčku... Polévka tam však zůstává, protože po té jsem žádné potíže neměla.


Pokud nemusíte řešit žádná dietní omezení, doporučuji kydnout si do polévky na talíři ještě trochu kysané smetany a přidat slunečnicová, nebo dýňová semínka. Tak dobrou chuť!


Nutriční hodnoty:

Celý hrnec polévky (cca 1 litr): 2032 kJ, bílkoviny: 8 g, tuky: 6 g , sacharidy: 100 g.
Jedna porce (cca 250 ml): 508 kJ, bílkoviny: 2 g, tuky: 1,5 g , sacharidy: 0,3 g.






2 komentáře:

  1. Koukam, ze si ve fotograficich na styl z drobecku, to je supr, to mam nejradsi :-)

    A ted jsem z toho dostala hlad. Tu urcite zkusim :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem sama dost vizuální tip a mám nejradši blogy kde je i fotopustup. :-) Jako jsou právě drobečky http://drobecky.blogspot.cz/ nebo http://fotokucharka.blogspot.cz/ a velká část na mamincinyrecepty.cz. Pokaždé to bohužel nepůjde, ale když už mám doma foťák musím ho využít. :-)

      Doufám, že ti polévka bude chutnat. Já ji dnes mám ještě k obědu, jako omáčku k těstovinám, tak dám vědět, jaké to bylo.

      Vymazat