sobota 4. května 2013

Noky se špenátem a kuřecím masem

V sobotu jsme na oběd pozvali váženou návštěvu. :-) Chtěla jsem se samozřejmě vytáhnout, ale nechtělo se mi chystat dvě různá jídla. Vybrala jsem tedy jedno, které mi nedělá problémy a chutná i nedietářům. Všem moc chutnalo i tentokrát a po návratu z procházky jsme si ještě osladily život výbornou bábovkou. Rozpis je tentokrát pro čtyři osoby. Jedna porce mi zbyla, takže si tu doborotu dám ještě k nedělnímu obědu. Manžel budeme mít segedínský guláš s knedlíkem, tak mu aspoň nebudu závidět. ;-)





Suroviny:

(pro 4 osoby)

1 balení noků (500 g)
1 balení mraženého špenátu / 2 balení čerstvého špenátu (já půlku mraženého a jedno čerstvého)
200 - 250 g kuřecího masa (tentokrát jsem měla "zbytky" z vývaru)
šalvěj
citronová šťáva
vývar / voda na podlévání.



Postup:

Do většího hrnce dáme vařit osolenou vodu na noky. V pánvičce "rozpálíme" trochu vody a vhodíme povolený mražený špenát, osolíme, ochutíme trochou šalvěje a citronovou šťávou, přiklopíme a chvíli dusíme do měka (stačí cca 10 minut).

Přidáme  čerstvý špenát a necháme zavadnout. Podlijeme trochou vývaru a do směsi přidáme syrové, nebo vařené kuřecí maso. V případě syrového masa, dusíme pod pokličkou do změknutí (cca 20 minut) a průběžně, podle potřeby podléváme vývarem. U vařeného masa stačí společeně prohřát. Směs přiklopíme, udržujeme teplou a vrhneme se na noky.


Noky vhodíme do vroucí vody a vaříme cca 3 minuty, dokud samy nevyplavou.Uvařené noky slijeme, přidáme ke směsi špenátu a můžeme servírovat.








Navrch jsem ozdobila trochou cherry rajčátek a zapíjeli jsme jablečno-moštovým džusem.

Nutriční hodnoty:

Jedna porce: 1341 kJ, bílkoviny: 24,6 g, tuky: 4,4  g , sacharidy: 45,8 g.



Žádné komentáře:

Okomentovat