sobota 4. května 2013

Celozrná tvarohová bábovka

Krčili se mi v lednici dva tvarohy a tak jsem začala hledat inspiraci co s nimi, abych si mohla s návštěvou dát alespoň kousíček i já. Minulý týden jsem zkusila pohár z tvarohu a piškotů, ale bohužel to neprošlo a bylo mi po něm dost zle.

Jako první jsem tentokrát vsadila na jistotu, tedy na skvělé stránky http://www.varimezdrave.cz. Autorka blogu se věnuje problematice zdravé výživy  již několik let. Nejdlůležitější ovšem je, že má osobní zkušenost s oslabenou funkcí Slinivky a všechny recepty vhodné pro oslabenou slinivku vyzkouší na sobě. V receptu na Celozrnou tvarohovou bábovku jsem nezměnila ani čárku, takže jeho přepis neuvádím. Přidávám jen pár fotek a nutriční hodnoty. Na suroviy a postup se podívejte přímo na stránky Vaříme zdravě, určitě tam najdete celou řadu dalších inspirativních receptů.
 
Pozor bábovka není v žádném případě dietní. Cukr je nahrazen lépe stravitelnou fruktózou a ovesným sušeným nápojem, který má ale dost tuků. V bábovce je navíc ještě tvaroh a 100 g rostliného oleje. Takže k sváče v dietním režimu, nebo při potížích se slinivkou je nejlepší zůstat u jedné porce. :-) 










K bábovce jsem si dala heřmánkový čaj s troškou medu a byla výborná. Trochu jsem se bála dost vysokého podílu tuků (i když rostliných), ale vše je v pořádku a po jedné porci mi bylo dobře.



Nutriční hodnoty:

Celá bábovka: 14 198 kJ, bílkoviny: 99 g, tuky: 166 g , sacharidy: 368 g.
Jedna porce (tedy jeden dílek, u mě 50 g): 887 kJ, bílkoviny: 6,2 g, tuky: 10,4 g , sacharidy: 23 g.

Žádné komentáře:

Okomentovat