sobota 4. května 2013

Pár slov úvodem


  • Nalehko... protože se snažím vařit lehká a zdravá jídla.
  • Nalehko... protože jedním z cílů je zhubnou a státi se lehčí (rozuměj fyziologicky ne morálně ;-)) a cítit se fajn.
  • Nalehko... protože se snažím  nedělat si ze zdravotních problému těžkou hlavu, ale brát je jako cestu ze které se mohu poučit a zlepšit svůj život.
  • Nalehko... protože tváří tvář zdravé výživě se pořád cítím špatně připravená, vybavená, informovaná a pořád zjištuji co a jak. 


  

Tento blog vznikl z mé naléhavé potřeby udržet recepty, které jsem vymyslela nebo upravila tak, abych je mohla používat a jíst i v dietním režimu. Proto je také úvodní slovo až šestým příspěvkem :D. Nejdůležitější bylo dostat už upravené recepty (které jsem ještě nestihla zapomenout) co nejrychleji na "papír".

Dietní režím má u mě hned dva důvody, jednak už dva roky pomaloučku polehoučku schazuji nadbytečná kila a druhak mám problémy se sníženou funkcí slinivky. Naštěstí se nejedná o žádný katastrofální stav, nicméně musím dodržovat  určitá dietní opatření, aby mi bylo dobře. Právě tata opatření mne nakonec dovedla k mnohem zdravějšímu způsobu vaření a stravování.

Jelikož mám ráda jídlo i život a obého bych si ráda ještě dlouho užívala, hledám cesty, jak navzdory dietě jíst dobře a zdravě.Tento blog v žádném případě není návodem ke zdravému životnímu stylu. Rozhodně nejsem povolaná k odbornému výživovému poradenství. Pokud máte problémy se žlučníkem nebo slinivkou konzultujte svůj jídelníčke přímo s lékařem, odbornou literaturou a hlavně svým tělem. Každý reaguje trochu jinak, takže potraviny které mě vůbec nevadí, mohou někomu způsobit potíže.

Doufám, že Vám mé recepty přinesou inspiraci a pokud Vám bude chutnat, budu ráda.

Žádné komentáře:

Okomentovat