sobota 31. srpna 2013

Vanilková zmrzlina

bez laktózy,veganské
 
Vanilková je prostě základ. Měla jsem z ní velký respekt a proto jsem se do ní pustila až do třetice a jsem ráda, že jsem se k tomu nakonec odhodlala. Vanilková zmrzlina je skvělý partner ke všem možným koláčům, závinům a palačinkám. Je výborná do kávy, nebo jen tak s ovocem a polevou. Jelikož mléčné výrobky nemůžu a ze syrových vajec mám fobii jedná se o veganský recept. Postup je stejný, jako u předchozích dvou zmrzlin, takže podrobný fotonávod najdete u nich.



Suroviny:

150 g bílého cukru
50 g vody
2 vanilkové lusky
2 lžičky vanilkového extractu
300 g rýžové šlehačky


Postup:

Do hrnce nalijeme 50 g vody a vsypeme 150 g bílého cukru. Pomalu zahříváme a mícháme aby se cukr rozpustil. Do sirupu vyškrábneme semínka ze dvou vanilkových lusků, dvě lžičky vanilkového extractu a přidáme i vanilkové lusky. Společeně přivedeme k varu a necháme cca 10 minut povařit.

Směs sirupu a vanilky necháme vystydnout. Mezitím si vyšleháme rýžovou šlehačku a vmícháme jí do vychladlé směsi. Přesuneme do plastové nádoby a dáme mrazit. každou hodinu mrznoucí směs promícháme. Po třech hodinách zavíčkujeme a necháme pořádně zamrazit, nejlépe do druhého dne.  (Měla jsem k dispozici tématickou krabičku ;-))




Zmrzlina je moc dobrá. Je opravdu hodně vanilková a tak akorát sladká. Není tak hutná (tučná) jako klasická zmrzlina je trochu vodovější, ale pořád krásně krémová a velmi dobře se kopečkuje. Pokud nemůžete mléčné výrobky je to dokonalá alternativa. Pokud s mlékem žádné problémy nemáte, použijte vysokoprocentní šlehačku. ;-)












Nutriční hodnoty:


Celá vanička (cca 700 g): 4425 kJ, Bílkoviny (g): 9, Tuky (g): 45, Sacharidy (g): 155
1 porce (100 g): 632 kJ, Bílkoviny (g): 1,3 Tuky (g): 5 Sacharidy (g): 22



Žádné komentáře:

Okomentovat