pondělí 19. srpna 2013

Cuketový "buřtguláš" a cuketové muffiny

bez laktózy , veganské

 
Cuktová vlna pokračuje. Tenhle buřtguláš je bez buřtů i bez masa a stejně je naprosto skvělí. (Před pár lety bych tomu nevěřila. ;-)) A protože kus cukety ještě zbylo, upekla jsem ještě cuketové muffiny podle drobečků.




Suroviny: 

(cca 4 porce)

1 střední cuketa (nebo půl velké)
0,5 patizonu (nebo další cuketa ;-)
1 kedlubna
2-3 rajčata
4 brambory
hrst špenátu
zeleninový vývar (stačí i v kostce)
ovesná smetana
bazalka
cukr a sůl




Postup: 

Všechnu zeleninu očistíme a nakrájíme na zhruba stejně velké kostky.  Na teflonové pánvi nasucho opražíme kedlubnu. Přidáme brambory, zalijeme trochou vody, přidáme bujon v kostce a pod pokličkou chvíli dusíme.





Zhruba po deseti minutách přidáme nakrájenou cuketu a rajčat. Podle potřeby podlijeme další vodou a pod pokličnou dusíme na mírném plameni, dokud se rajčata nerozpadnou a ostatní zelenina nezměkne (cca 30 minut).





Změklou zeleninu zalijeme ovesnou smetanou a prohřejeme. Vmícháme bazalkové pesto a na kousky nakrájený špenát nebo mangold a ještě chvíli vaříme. Na závěr dochutíme solí, cukrem a citronovou šťávou a zahustíme. Na zahuštění jsem použila asi 4 lžíce rýžové mouky .





Guláš servírujeme s chlebem. Je opravdu výtečný! Druhý den, když se chutě rozleží je ještě lepší.








A protože cuket je všude kolem dost, upekla jsem ještě cuketové muffiny s drobenkou z mého oblíbeného blogu drobečky. Na recept se podívejte přímo na drobečky. Já jsem jen zaměnila kravské mléko za rostliné, jinak jsem se držela receptu autorky.

Muffiny jsou tak akorát sladké a díky cuketě a rozinkám krásně šťavnaté. Já na ně použila půlku obří cukety ze které jsem vyškrábla střed s velkými semínky.








Nutriční hodnoty "buřtguláše": 


Jedna porce guláše: 665 kJ,
Bílkoviny (g): 4.8, Tuky (g): 7.5, Sacharidy (g) 17,6
Jedna porce guláše s krajícem chleba: 1665 kJ, Bílkoviny (g): 12.8, Tuky (g): 8,5, Sacharidy (g): 65,6

Žádné komentáře:

Okomentovat