středa 28. srpna 2013

Bylinky III - Mátový sirup

 bez laktózy, veganské

Mátový sirup jsem se rozhodla udělat jinak, než ten meduňkový, protože jsem chtěla, aby vynikla chuť máty a nepřebyl ji citron. Opět jsem prošla celou řadu receptů a tentokrát jsem se rozhodla pro tento ze stránek www.brydova.cz



 

Suroviny:


20 stonků máty (čím víc tím líp)
2 l vody
2 kg cukru
šťáva z půlky citronu

 

Postup:


Čerstvě natrhanou mátu omyjeme a osušíme. Mezitím si připravíme sirup. 



Do dvou litrů vody nasypeme dvě kila cukru  a vymačkáme šťávu z půlky citronu. Pomalu  zahříváme a mícháme dokud se cukr zcela nerozpustí. Sirup převaříme (stačí pár minut) a necháme trochu zchladnout. Do zchladlého, ale stále teplého sirupu rozcupujeme mátu :-) a necháme do druhého dne louhovat.



Druhý den sirup předcedíme přes cedník a plátýnko a rozlijeme do lahví.



 




Sirup krásně voní a chutná po mátě. Skaduji ho v lednici a dám vědět, jak dlouho tam vydrží, pokud rychleji nepodlehne spotřebě. ;-)

Stejně jako u meduňkového je to výborný základ pro domácí limonádu a skvěle se hodí do koktejlu mochito.Já jí hodlám zapojit i do rafinovanějších kombinací. ;-) Třeba čokoládové pralinky s mátovou příchutí. Jablečný koláč s mátovým sirupem. Mátová zmrzlina... Uvidíme co všechno se vyklube.

Máta má mnoho příznivých účinků na lidské zdraví. Podporuje sekreci trávicích šťáv a tím zlepšuje trávení. Pomáhá proti nadýmání a křečím. Mimoto příznivě působí při nachlazení a pomáhá také proti migrénám











 
 



Žádné komentáře:

Okomentovat