pondělí 2. září 2013

Pečené batáty a teplý salát

bez laktózy,veganské
 
Rychlá a mooooc dobrá večeře nebo oběd. Pokud Vám batáty nechutnají, můžete použít obyčejné brambory, ale zkuste to alespoň jednou ze sladkých brambor. Nasládlá chuť batátů spolu s koření a solím je skvělá kombinace. A protože se mi to bez zeleniny zdálo nějaké neúplné, přidala jsem ještě salát z napařené zeleniny.



Suroviny: 

(1 porce)

1 batáta
sůl
olej
koření dle chuti (tymián a rozmarýn u mě)



Na salát:
1 mrkev
půl kedlubny
půl střední cukety
sůl
citronová šťáva
olej


Postup: 

Troubu zapneme na 200° C. Batátu oškrábeme a nakrájíme na hranol(k)y. Měla jsem v lednici ještě kousek uzeného tempehu, tak jsem přihodila i ten, ale není to nutné. Batáty a tempeh pokropíme trochou oleje a přidáme sůl a vybrané koření. Vše dobře promísíme, aby byl na každém kousku olej, sůl i koření a vyrovnáme na plech vyložený pečícím papírem. V troubě vyhřáté na 200° C pečeme asi 30 minut, dokud batáty nezměknou a nezačnou jim hnědnout konečky.




 


Hotové batáty a tempeh podle chuti ještě dosolíme a servírujeme s dobrým kečupem. A protože mi k tomu chyběla nějaká ta zelenina, doplnila jsem večeři ještě teplým salátem. Už před časem jsem zjistila, že syrový salát večer špatně trávím a není mi po něm dobře a tak k večeři jím zeleninu tepelně upravenou. Nemám moc ráda když jsou stejným způsobem upravené všechny části jídla a k výrazné chuti pečených batát a tempehu jsem proto zvolila jemnější napařenou zeleninu.



Na sporák si připravíme kastrůlek s vodou a napařováčkem. Hladina musí zůstat pod dnem napařováčku. Přiklopíme a zapneme plotýnku na střední teplotu. Seznam použité zeleniny netřeba brát dogamticky. Použijte prostě to co máte doma a co Vám chutná. Zeleninu očistíme a nakrájíme nakousky. Tvrdou zeleninu (mrkev a kedlubna) dáme ihned do pařáčku, mírně osolíme a napařujeme asi 10 minut.


Po deseti minutách přidáme měkčí zeleninu (cuketu) opět lehce osolíme a napařujeme dalších cca 15 minut, dokud není všechna zelenina měká a šťavnatá. Zeleninu nesmíme rozvařit, aby z toho nebyl bezbarvý blemc. 





Napařenou zeleninu přendáme do misky a ochutíme solí, trochou citronové šťávy a oleje. Jíme ještě teplé, jako přílohu, ale salát je dobrý i po vystydnutí. Na pátečních večeřích si dávám záležet, protože oslavuji začátek víkendu a je to takový hezký předěl mezi prací a volnými dny. Na téhle večeři jsem si moc pochutnala.






Nutriční hodntoy

Batáty, tempeh, kečup: 1992 kJ, Bílkoviny (g): 15,7 Tuky (g): 22 Sacharidy (g): 53,8
Salát: 320 kJ, Bílkoviny (g): 3 Tuky (g): 0 Sacharidy (g): 15,5
CELKEM:2312kJ, Bílkoviny (g): 18,7 Tuky (g): 22 Sacharidy (g): 69,3













Žádné komentáře:

Okomentovat