úterý 24. září 2013

Pomazánka Waldorf s domácí sojanézou

bez laktózy,veganské

Máte rádi celer? :-) Já vím, že většina lidí ho nesnáší a nebudu vám tvrdit, že tohle opravdu vůůůbec nechutná jako celer a i zapřísáhlí odpůrci celeru tohle jídlo určitě! budou milovat... Ne. Tahle pomazánka je celerová a chutná jako celer. Pokud ho přeci jen máte rádi, určitě si ji moc užijete. Inspirací mi byl Waldorfský salát, což je salát s historií :-) Základem jsou celer, jablka, vlašské ořechy a majolka. Já jsem se rozhodla pro strouhanou pomazánkovou úpravu a ořechy jsem nahradila praženými slunečnicovími semínky. Výsledek je skvělý a pomazánku jsem musela pořád chodit ujídat.



Suroviny:

(cca 250 g pomazánky, 6 porcí)

půlka středně velkého celeru
půlka kyselejšího jablka
hrst slunečnicových semínek
50 g majonézy (recept na domácí sojanézu)
sůl
citronová šťáva





Postup: 


Nejprve si připravíme domácí sojovou majonézu podle tohoto receptu. Celer očistíme, dobře oloupeme a rozdělíme na půl. Celer musí být co nejčerstvější a mladý. Nejlepší je teď na začátku podzimu, když je uvnitř krásně bílý a křupavý. Jablko oloupeme, rozpůlíme a vyjádříme. Půl celeru a půl jablka nastrouháme na hrubu Původně jsem chtěla dělat pomazánku z celého celeru, ale protože manžel takový milovník celeru není, řekla jsem si, že pro mě mi stačí půlka. :-)



Nastrouhaný celer a jablko pokapeme  citronovou šťávou aby nezhnědli. Slunečnicová semínka na sucho opražíme na pánvi. K nastrouhanému celeru a jablku přidáme cca 50 g sojanézy a dobře promícháme. Ochutnáme a podle chuti dochutíme solí, cukrem a citroném. Na závěr vmícháne opražená semínka a necháme odležet v lednici.













Nutriční hodnoty: 

100 g pomazánky: 1851 kJ, Bílkoviny (g): 8, Tuky (g): 34, Sacharidy (g): 25
1 porce (cca 40 g pomazánky): 309 kJ, Bílkoviny (g): 1.3, Tuky (g): 5.7, Sacharidy (g): 4.2 
40 g pomazánky + 50 g chleba: 787 kJ, Bílkoviny (g): 5,3 Tuky (g): 5.7, Sacharidy (g): 28,1


1 komentář:

  1. Hurá, hledal jsem tohle info několik hodin..
    díky za tvůj článek.

    Feel free to surf to my page ron abuelo 30 let

    OdpovědětVymazat