sobota 12. října 2013

Polévka z pečených rajčat a bramborové dukáty


bez laktózy,veganské


Asi už trochu s křížkem po funuse, ale když už mám recept nafocený, nedá mi to se s vámi nepodělit. ;-) Třeba ještě na nějaká dobrá rajčata natrefíte a pokud ne, připomenu se s polévkou příští rok. Tuhle polévku jsem vařila zhruba před měsíce, kdy už byly letní teploty dávno minulostí. Od doby se se ochladilo, už jsem neměla moc chuť na syrové rajčatové saláty, nebo rychlé rajčatové omáčky s těstovinami. V téhle úpravě mi rajčata sedla a dokonce mě i hezky zahřála. :-) K polévce jsem v troubě upekla ještě pár brambor a byla to vážně lahoda.


Suroviny: 

(4 porce)

500 g rajčat
500 ml rajčatové passaty
100 ml ovesné smetany OATLY
sůl
oregáno
olej



Postup: 

Troubu zapnemem na 250° C. Rajčta oloupeme (Já menší rajčata s měkou slupkou ani neloupu) a přepůlíme. Řezem nahoru je vyskládáme do pekáčku, zakápneme trochou oleje a šťědře posypeme solí a oregánem. Dáme péct do trouby na cca 15 minut.






Upečená rajčata (včetně vyteklé šťávy) přemístníme do hrnce, zalijeme passatou a přivedem k varu. Pomalu vaříme cca 15 minut. Poté tyčovým mixérem rozmixujeme a opět přivedeme k varu. Na zjemnění přidáme 100 ml ovesné smetany. Ještě 10 minut mírně povaříme a na závěr dochutíme solí a cukerem.





Mezitím co se polévka vaří, připravíme si bramborové dukáty. Troubu stáhneme na 200° C. Rozložíme na pekáč vyložený pečícím papírem. Pokropíme oleje, posolíme a posypeme tymiánem. Dobře promícháme, aby na všech bramborech byl olej, sůl i koření. Pečeme v troubě vyhřáté na 200° C cca 10 - 15 minut, dokud brambory nezměknou a nezelátnou. 





Podáváme jako přílohu ke krémové polévce, nebo masu. Výborné jsou i jako samostatný pokrm s trochou dorého kečupu a s teplým zeleninovým salátem










Dobrou podzimní chuť. ;-)


Nutriční hodnoty:


Hrnec polévky:  4112 kJ, Bílkoviny (g): 28, Tuky (g): 40, Sacharidy (g): 134 Porce polévky: 1028 kJ, Bílkoviny (g): 7, Tuky (g): 10, Sacharidy (g): 33.5
Pečené brambory (100 g): 701 kJ, Bílkoviny (g): 2, Tuky (g): 10, Sacharidy (g):18










Žádné komentáře:

Okomentovat