sobota 21. září 2013

Zapečené těstoviny se špenátem

  bez laktózy , vegetariánské

Další naše oblíbené těstovinové jídlo a zase zelené. :-) Originální recept je z Apetitu. Já jsem upravila seznam surovin a samozřejmě jsem ho odmléčnila. Výsledek je skvělé, poctivé těstovinové jídlo, které zasytí, potěší a pomáhá na všechny splíny.



Suroviny: 

(3 porce)

400 g mraženého špenátu
50 g rostliné smetany  (není nutné)
dvě snítky šalvěje
sušená pažitka
1 stroužek česneku
3 vejce (kolik procí tolik vajec)
0,5 kostky zeleninového bujónu (není nutné)
sůl
200 g těstovin (použila jsem celozrnné špaldové vrtule)






Postup:

Do hlubší pánve dáme trochu vody, povolený špenát a půlku bujónu nebo půl lžičky soli. Přiklopíme a pomalu dusíme dokud není špenát úplně rozpuštěný. Zároveň dáme vařit větší hrnec s vodou na těstoviny. Ke špenátu přidáme rozetřený stroužek česneku, sušenou pažitku a nakrájené šalvějové listy v případě potřeby trochu podlijeme vodou, aby se špenát nepřipálil a dusíme do měka cca 15 minut. Na závěr můžeme do špenátu vmíchat trochu rostliné smetany na zjemnění a podle chouti osolíme.




Zapneme troubu na 180° C. K hotovému špenátu přimícháme uvařené těstoviny a dobře promícháme a přemístíme do zapékací nádoby vymazané rostliným olejem. Povrch těstovin uhladíme a připravíme důlky pro vajíčka. Do nich rozklepneme celé vajíčko a lehce osolíme. Dáme zapéct do trouby vyhřáté na 180° C a pečeme cca 20 minut dokud bílky úplně nezpevní. Žloutky by v tu chvíli měli být na hniličku a těstoviny jen lehce zezlátlé.








Každému strávníkovi nabereme jednu porci s vajíčkem. :-) Jídlo bohužel není příliš fotogenické, ale musíte mi věřit, že chuti to vůbec nevadí. :-) Těstoviny, špenát a vajíčka jsou skvělá kombinace. Já si obvzlášť užívámám kombinaci ještě měkého teplého žloutku a špenátových těstovin. Mňam. V tomhle receptu jsem poprvé vyzkoušela celozrnné špaldové těstoviny a musím říct, že špalda opět nezklamala. Těstoviny mi chutnaly i sami o sobě uvařené v osolené vodě. Mají klasickou špaldovou chuť, kterou mám moc ráda a příště je vyzkoušíme v nějakém jednodušším receptu, kde tato chuť bude moct vyniknout.





Nutriční hodnoty: 

Celý pekáč: 4662 kJ, Bílkoviny (g): 65, Tuky (g): 28, Sacharidy (g): 150

Jedna porce: 1554 kJ, Bílkoviny (g): 21.7, Tuky (g): 9.3, Sacharidy (g): 50








Žádné komentáře:

Okomentovat