úterý 10. září 2013

Švestkové muffiny

 bez laktózy , vegetariánské


Recept na švetkové muffiny je ze skvělé kuchařky Recepty z farmářského trhu díl 1 od Hanky Michopulu Já jsem si ho samozřejmě upravila do bezlaktozové podoby a muffiny si nemůžu vynachválit. Jsou naprosto geniální. Hned po upeční mají krásně křupavou kůrčičku a uvnitř měký voňavý vnitřek a šťavnaté nakyslé švestky. :-)



Suroviny: 

(12 muffinů)

300 g hladké mouky (150 g bílé pšeničné a 150 g celozrné špaldové)
100 g oleje
250 g sojového jogurt (já mám nejradši "kysanou smetanu" od firmy joya, prodává Globus a viděla jsem i v Bille)
200 g hnědého cukru
2 vejce
špetka soli
1 prášek do pečiva
400 g švestek


Postup: 

Troubu zapneme na 190° C. Švestky vypeckujeme a nakrájíme na čtvrtiny. V jedné míse smícháme všechny sypké suroviny (mouky, cukr, sůl, prášek do pečiva) a v druhé promícháme všehny mokré (vejce, olej, sojový jogurt). Pokud nemáme dost jogurtu, doplníme rostliným mlékem.

Suché a mokré suroviny promísíme a vmícháme většinu švestek. Formu na muffiny vyložíme papírovými košíčky, nebo vymažeme olejem a vysypeme hrubou moukou. (Pokud máte teflonovou formu, stačí jen vytřít olejem.). Těsto rovnoměrně rozložíme do formiček a navrch poklademe zbylé švestky řezem nahoru! To je důležité, jinak se slupky spálí a jsou hořké. (V minulosti vyzkoušeno na vlastním jazyku...)

V troubě vyhřáté na 190° C pečeme cca 25 - 30 minut, dokud nejsou muffiny hnědé. 







Nutriční hodnoty: 

Jedna porce (1 muffin):  1203 kJ Bílkoviny (g): 5.6, Tuky (g): 10.4, Sacharidy (g): 42



Žádné komentáře:

Okomentovat