neděle 23. června 2013

Třešňová mufflanina

bez laktózy , vegetariánské


Na trhu jsem koupila krásné, zralé, voňavé třešně. Byly tmavě červené a neuvěřitelně sladké. Zkusila jsem jich pár sníst jen tak a bez problému jsem je strávila. Rozhodla jsem se tedy, že z nich upeču bublaninu a tentokrát ji udělám tak, abych si mohla dát taky. Pokud se pouštím do nějakého moučníkového evergreenu, jako první se podívám na stránky Beruščiny dobrůtky. I když na blogu už nějakou dobu nové recepty nepřibývají, určitě doporučuji navštívit. Najdete tu opravdové dobrůtky, napřič všemi čtyřmi sezónami. Vyzkoušela jsem z blogu už několik receptů a pokaždé byly výborné (kynutý koláč, bublanina, bábovka, mrkvový dort...) Beruška nezklamala ani tentokrát, takže recept na Třešňovou muflaninu bez laktozy vychází z její Třešňové bublaniny. Níže proto uvádím jen upravený seznam surovin, dokumentační foto a kalorické hodnoty. Na postupu jsem nic nezměnila, takže se na něj podívejte přímo do Beruščina receptu a projděte si i další dobroty. ;-)



Suroviny:

(na 12 velkých muffinů, dortovou formu, nebo menší pekáček)

75 g   polohrubé mouky
75 g  špaldové mouky
60 g  cukru
1 vanilkový cukr
50 g  rostliného tuku (Já použila Alsan, který nemá typicky herovo-florovy ocásek)
3 vejce
špetka soli
100  ml mléka (ve 100  ml teplé vody jsem rozmíchala 15 g sušeného rýžového "mléka" Zajíc a nechala vystydnout)
čtvrtina  prášku do pečiva (cca 4 g)
300 g  vypeckovaných třešní



Postup:


Postup naleznete v receptu Třešňová bublanina na blogu Beruščiny dobrůtky.


Bublaninu jsem upekla ve formě muffinů a tak vznikla Mufflanina ;-). Muffiny jsou u nás velmi oblíbená forma moučníku, protože je většinou máme k svačině do práce a zejména manžel, který nemá k dispozici žádnou jídelnu nebo kuchyňku, potřebuje mít nějaké praktické balení.






Bublanina je opradu výborná i když je ošizená o mléko a máslo. Ke svačině jsem si dala tři kousky spolu s meltou oslazenou rýžovým mlékem a žádné problémy jsem neměla, ale to je idividuální. V těstu je bílý cukr, prášek do pečiva a také třešně by mohly někomu dělat problémy s trávením, takže opatrně. 



Zátiší s lučním kvítím. ;-) Hrníček s šípkovými růžemi i váza jsou pamatáky po babičce.

Nutriční hodnoty:

Celkem: 6711 kJ, Bílkoviny (g): 42, Tuky (g): 59, Sacharidy (g): 223
Jeden muffin: 559 kJ, Bílkoviny (g): 3.5, Tuky (g): 4.9, Sacharidy (g): 18.6 SAFA (g): 2 ešní

Žádné komentáře:

Okomentovat