neděle 23. června 2013

Cuketovo-mrkvové bramboráky (z trouby)

bez laktózy , vegetariánské


Znáte někoho kdo nesnáší bramboráky? Já tedy ne. Určitě mnoho takový je, ale troufám si říct že milovníci téhle voňavé pochoutky jsou ve většině. Bramboráky miluji i já. Avšak vinou zdravotních problému, se můj kdysi velmi vášnivý románek zvrhle v čistě platonický vztah na dálku. Můžu o nich sníst, může je očichat a to je asi tak všechno. Já se ovšem nevzdávám tak snadno, takže jsem hledala, zkoušela až jsem našla obstoujnou náhradu. Nebudu Vám tvrdit, že to chutná stejně jako bramborák se spoustou česneku smažený v pořádné vrstvě sádla, to opravdu ne. Můžu Vám však slíbit že si pochutnáte a po jídle Vám bude lehko u srdce i od žaludku. ;-)



Suroviny: 

(10 větších bramboráčků)

1 střední cuketa
3 brambory
1 větší mrkev
3 vejce
špaldová mouka dle potřeby
majoránka
medvědí česnek






Postup:

Brambory a mrkev oloupeme, cuketu omyjeme. Jednu bramboru nastrouháme na jemno. Zbylé dvě brambory a cuketu na hrubu. Trochu osolíme, promícháme a necháme vypotit cca 5 minut. Slejeme vodu, kterou zelenina pustí a co nejvíce ji vymačkáme rukama. Já si vezmu druhou mísu. Po kouskách si beru zeleninu, "ždímám" nad umyvadlem a vymačkané házím do čisté mísy.

K takto připraveným bramborám a cuketě přistrouháme ještě 1 mrkev na hrubo. Pridáme tři celá vejce, sůl, majoránku a medvědí česnek. S česnekem buďte opatrní, stačí ho přidat opravdu na špičku nože. Vše dohromady dobře promýcháme a přidáváme špaldovou mouku dokud nedosáhneme požadované konzistence. Kvůli pečení v troubě potřebujeme spíše hustší těstíčko, ale nepřebijte si množstvím mouky chuť zeleniny.



Troubu rozpálíme na 200 C. Na pečící papír nakydáme hromádky, které rozetřeme na tlustší placičky. Pečeme 25 - 30 minut, dokud bramboráčky nezhnědnou a nepropečou se i uvnitř. Zbytek těsta jsem pro manžela klasicky usmažila v lívančníku. Nejlepší jsou ještě čerstvé, ale jako příloha se dají použít i druhý den.



















Nutriční hodnoty: 


Celkem: 3522 kJ, Bílkoviny (g): 41, Tuky (g): 19, Sacharidy (g): 123 SAFA (g): 6
Jeden bramboráček:352 kJ, Bílkoviny (g): 4.1, Tuky (g): 1.9, Sacharidy (g): 12.3 SAFA (g): 0.6

Žádné komentáře:

Okomentovat