neděle 28. července 2013

Rajčatovo-smetanová omáčka s cuketou a žampiony

bez laktózy, veganské


Jednoduché, výborné, vegatarinské (vlastně dokonce veganské) jídlo založené na pomalu vařené rajčatové omáčce. Poprvé jsem jí viděla před dvěma lety u pana cuketky a byla jsem z ní nadšená. V originále jsou jen rajčata, máslo (hodně másla) a sůl... Po odstavení másla jsem jí zkusila se stejným množstvím olivového oleje, ale byla na mě moc mastná. Takže jsem nakonec zůstala u lžíci oleje, aby se neřeklo a s chutí jsem i tak spokojená. V tomto receptu jí děla garde smetana, doplněná cuketou a žampiony. Lahoda.



Suroviny: 

(4 porce)

500 g rajčat
lžíce olivového oleje
cca 100 ml rostilné smetana (Moje oblíbená ovesná smetana OATLY)
1 cuketa
4 žampiony
bazaka nebo bazalkové pesto na duchucení
240 g těstovin
cukr
sůl



Postup:


Na základní omáčku si nejprve olupeme rajčata. Omytá rajčata, na vršku nakrojíme do kříže a zalejeme horkou vodou a necháme je v ní cca 5 minut. Poté rajčata přendáme do mísy se studenou vodou. U zralých rajčat po této proceduře slupka sklouzne úplně sama. Rajčata přepůlíme a vykrájím bubáky. Nakrájená rajčata přemístíme do hluboké pánve, nebo hrnce. Rukama co nejvíc rozmačkáma. Přilijeme lžíci olivového oleje a mírně osolíme. Přivedeme k varu a mírným varem pomalu vaříme alespoň hodinu, dokud omáčka nezhoustne a nezesládne. Na závěr dochutíme solí, případně cukrem a rozmixujeme. Já dělám omáčku rovno z kila rajčat (když už se s tím patlám) a zbytek si dám stranou na další den.


Do připravené rajčatové omáčky vlijeme cca polovinu rostliné smetany a přivedeme k varu. Žampiony a cuketu nakrájíme na tenké plátky. Jakmile začene směs zase vřít, přisypeme žampiony a dál vaříme. Když jsou houby měké, přidáme cuketu a ještě cca 5 minut povaříme, aby změkla také. Na závěr dochutíme solí, cukrem a lžičkou pesta nebo čerstvou bazalkou





Přímo do omáčky nasypeme těstoviny uvařené v osolené vodě a podáváme. Už základní omáčka je oslava rajčat a léte. Přidaná smetana ji krásně zjemní a díky žampionum a cuketce je do čeho kousnout. :-) Chuťová balada, po které mi bylo dobře a nic mě netížilo.






















Nutriční hodnoty:

Jedna porce(1/4 omáčky a 60 g such. těst.): 1458 kJ,Bílkoviny (g): 9.8, Tuky (g): 9.8, Sacharidy (g): 55.3





Žádné komentáře:

Okomentovat