úterý 22. dubna 2014

Ořechový chlebíček

 bez laktózy, vegetariánské

Hned při prvním pohledu do dubnového čísla Magazínu Albert mne zaujal recept na tenhle chlebíček.  Použití černého čaje na namáčení ovoce jsem si všimla už dřív u Jamieho Olivera v jeho kuchařce Moje Velká Británie a dlouho jsem se na podobný recept chystala. Musím říct, že Earl Grey nezklamal. ;-) Recept je bez mléka, bílého cukru a tuku a přesto tak akorát sladký a krásně šťavnatý.

Suroviny: 

400 ml silného černého čaje (použila jsem dva sáčky kvalitního Early Grey)
100 g sušených datlí (v originálním receptu jsou fíky)
140 g rozinek
50 g ovesných vloček
1 vejce
100 g hladké mouky
100 g hladké celozrnné špaldové mouky
1 prášek do pečiva
100 g nasekaných ořechů (použila jsem mix mandlí, kešu a vlašských ořechů)
25 g slunečnicových semínek
Na ozdobu: 100 g sekaných ořechů a lžíce slunečnicových semínek


Postup: 

Troubu předehřejeme na 170°C. Formu na chebíček vyložíme pečícím papírem. Dobře to jde, pokud papír nejprve namočíte. Uvaříme silný čaj a dáme do něj namočit všechno ovoce a ovesné vločky.  Čaj i s ovocem necháme zchladnout a poté vyndáme změklé datle, nakrájíme je na kousky a vrátíme zpět.

Ve druhé míse smícháme mouku, prášek do pečiva, ořechy a semínka. K vystydlému čaji s ovocem vmícháme vejce. Přelijeme k sypké směsi a promícháme. Těsto přemístíme do formy a posypeme sekanými ořechy a slunečnicovými semínky. Pečeme v troubě vyhřáté na 170°C asi 45 minut, poté přikryjeme alobalem a dopečeme asi ještě cca 15 minut.

Chlebíček je díky ovoci akorát sladký, oříšky krásně křupnou a vše prolíná jemná chuť čaje. Chlebíček je výborný i sám o sobě, ale velmi dobrý je s marmeládou, nebo burákovým máslem. Skvělý by byl určitě i s jogurtem nebo tvarohem.






 



Žádné komentáře:

Okomentovat