neděle 19. ledna 2014

Květákové kari

 bez laktózy,veganské

Květák mám moc ráda v podobě nákypu, nebo placiček. Skvělý je samozřejmě smažený květák s bramborem a tatarkou, ale tentokrát jsem chtěla vyzkoušet něco nového. Uvařila jsem ho nalehko, po indicku a byla jsem nadšená. Recept je ze stránek Apetit online a já ho vylepšila o kokosové mléko a kuře. Jídlo uvádím jako veganské, protože drobnou modifikací (vynecháním kuřecího masa) dostanete skvělé veganské jídlo.



Suroviny: 

1 menší, nebo půlka většího květáku
1 hrnek mraženého hrášku
1 plechovka kokosového mléka
3 lžíce kari pasty, nebo kari koření. Pokud nemáte rádi pálivé, pečlivě vybírejte nějaké nepálivé.
sušený zázvor (na špičku nože)
římský kmín (na špičku nože)
1 kuřecí prso (nemusí být, chcete-li vegetariánskou verzi)





Postup:

Květák omyjeme a nakrájíme na menší řůžičky. V hluboké pánvi rozpálíme 2 lžíce oleje a asi minutu na něm restujeme veškeré koření. Přidáme květák a dobře promícháme, aby se v koření dobře obalil. Zalijeme kokosovým mlékem a pokud je omáčky málo, dolejeme trochou vody do požadovaného množství. Společně vaříme, dokud není květák poloměkký zhruba 15 - 20 minut. Pokud je omáčka řídká, můžeme zahustit lžící rýžové mouky.






Když je květák takřka hotový, přidáme kuřecí prsa nakrájená na sousta a vaříme asi 5 minut. (Vegetariání vynechají) Na závěr vmícháme mražený hrášek a okamžitě odstavíme, aby zůstal sladký a zelený. Podáváme s dušenou rýží.



Moje kari bylo lehce pálivé, krásně voňavé a syté. Omáčka nasákla do růžiček květáku i do kuřete a květák byl tak akorát měkký. Prostě lahoda která rozzáří pošmourné dny letošní zimy. ;-) 






 

Žádné komentáře:

Okomentovat